Pater Jan de Jong in het zonnetje gezet

Vrijdagmiddag 24 januari heeft het parochieteam pater Jan uitgenodigd voor een gezellig samenzijn. Aanleiding hiervoor was onze dankbaarheid voor zijn voorgaan binnen de St.Urbanusparochie tijdens de vieringen van Kerstnacht en 1e Kerstdag. Want daarmee werd het voor ons samenwerkingsverband net als vorig jaar opnieuw mogelijk gemaakt dat er in elke parochie een Eucharistieviering kon worden genoten. Fantastisch!

Alle betrokkenen bij deze vieringen hadden zich verzameld op de pastorie waar pater Jan enthousiast werd ontvangen. Onder het genot van een heerlijke high tea, perfect georganiseerd en bereid door een medeparochiaan, werd het een gezellige middag. Een cadeau mocht uiteraard ook niet ontbreken: Huub reikte een prachtig paar authentieke, oer-Hollandse klompen uit, inclusief wollen sokken en voor de avonden ook nog een paar warme pantoffel-klompen. Het leverde veel hilariteit op toen pater Jan gelijk een demonstratie weggaf hoe deze straks te dragen in zijn hometown in de USA door een klompendans uit te voeren!

Pater Jan, bij deze namens de gehele parochie nogmaals hartelijk dank dat u er weer voor ons was, voor uw geweldige manier van de vieringen leiden en het steeds warme contact met de medeparochianen wanneer u altijd de kerk inloopt na de viering. We zijn er trots op dat u als oud-Nesser en priesterzoon van Nes steeds weer voor ons allen klaarstaat! Een goede reis naar huis en graag tot snel weerziens!!